Posters prepared by England to motivate soldiers for joining the army during the First World War, was a great success to achieve the above-mentioned aim. Nevertheless, these posters, which were in mutual interaction with the understanding of advertising in the period and which were also adopted by other nations also served for different aims in the later times. The diversity of these posters increased until the Second World War were used in the United States in order to get women's participation in the economy, to highlight the importance of austerity policies and to motivate people to buy treasury bonds, which were also known as war bonds. In this study, posters about war bonds, which were used by the United States to generate financial support for the army during the Second World War, was analysed within the framework of values they symbolize.
Second World War United States of America War Bond Posters Visual Design Plastic Arts Art History
İngiltere’nin Birinci Dünya Savaşı döneminde orduya asker toplamak amacıyla hazırladığı
posterler, söz konusu hedefin gerçekleştirilmesi adına oldukça başarılı olmuştur. Ancak,
dönemin reklam anlayışı ile etkileşim içinde olan ve diğer ülkeler tarafından da benimsenen bu
posterler, ilerleyen zamanlarda farklı amaçlara da hizmet etmiştir. İkinci Dünya Savaşı’na kadar
çeşitlilik kazanan bu posterler, Birleşik Devletler’de savaş döneminde kadınların ülke
ekonomisine destek vermesini sağlamak, tasarrufta bulunmanın önemini ifade etmek ve savaş
bonosu olarak da bilinen hazine bonolarının alımlarını teşvik etmek gibi amaçlarla da
kullanılmıştır. Bu çalışma kapsamında da, İkinci Dünya Savaşı’nda Birleşik Devletler’in orduya
finansal destek sağlamak amacıyla yararlandığı savaş bonosu temalı posterler, sembolize
ettikleri değerler çerçevesinde incelenmiştir.
İkinci Dünya Savaşı Amerika Birleşik Devletleri Savaş Bonosu Posterleri Görsel Tasarım Plastik Sanatlar Sanat Tarihi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 4 |