Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 29 - 50, 21.06.2022

Öz

Kaynakça

  • Bektaş Bedir, S. (2019). Halk Eğitim Merkezi Kursiyerlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 673-704.
  • Comings, J.P. (2007). “Persistence: Helping Adult Education Students Reach Their Goals” (PDF) Persistence: Helping Adult Education Students Reach Their Goals (researchgate.net) (erişim tarihi 14.11.2021)
  • Dinçer, E. (2017). Hayat Boyu Öğrenmede Güncel Konular, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 198-205. HBÖGM İzleme Raporu. (2019). İzlme Raporuna 14.11.2021 tarihinde erişilmiştir. 2019 Yılı İzleme Değerlendirme Raporu (meb.gov.tr)
  • Karabacak Aşır, S. (2011). Mamak Halk Eğitimi Merkezinde Açılan Kurslara Katılan Kadınların Eğitime Katılma ve Terk Nedenleri, T.C. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yaşamboyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Ana Bilim Dalı, 1-20.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kaya, H.E. (2015). Türkiye’de Halk Eğitimi Merkezleri, International Journal of Science Culture and Sport (IntJSCS), 3, 268-277.
  • Kaya, H.E. & Altan, B. (2020). Halk Eğitimi Merkezi Kurslarına Katılan Kadın Yetişkinlerde Öğrenme Süreçlerinin Ev İçi Ücretsiz Emek Üzerinden Değerlendirilmesi, Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi (IJHE), 13(6), 85-117
  • MEB. (2021). Kurs Programlarına 26 Ekim 2021 tarihinde erişilmiştir. http://www.e-yaygın.meb.gov.tr/
  • MEB (2009). (2019 Yılı İzleme Değerlendirme Raporu (meb.gov.tr)
  • Özaydınlık, K. (2014). Toplumsal Cinsiyet Temelinde Türkiye’de Kadın ve Eğitim, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 14(33), 95-102.
  • Sak, R. Şahin Sak, İ.T. Öneren Şendil, T. & Nas, E. (2021). Bir Araştırma Yöntemi Olarak Doküman Analizi, Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 1(4), 227-250.
  • Temurlenk M.S. & Abar H. (2019). Türkiye’deki İllerin Sosyoekonomik Gelişmişlik Seviyeleri: 2008 – 2016 Dönemi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4(33),1115-1135.
  • Ulusoy Öztan, Y. & Akpınar, Ş. (2018). Hayat Boyu Öğrenme Programlarına Katılan Yetişkinlerin Kurslara İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi, Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi, 6(4), 211-231.
  • Ünal, F., Kalçık, C. & Satuk, M. (2016). Halk Eğitimi Kurslarının, Kadın Katılımcıların Yaşam Boyu Öğrenme Becerilerine Katkısının Değerlendirilmesi, International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume, 11(9), 905-930.
  • Yayla, D. (2009). Türk Yetişkin Eğitimi Sisteminin Değerlendirilmesi, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Kaynak Kitaplar Dizisi, 1-29.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık

Halk Eğitim Merkezlerinin Kadınlara Yönelik Kurs Faaliyetleri: Amasya İli Örneği

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 29 - 50, 21.06.2022

Öz

Bilim ve teknolojideki hızlı gelişmeler bireylerin hayat boyu öğrenmeyi bir felsefe haline getirmelerini zorunlu kılmaktadır. İstihdam yaratabilme, mesleki gelişim, nitelikli iş gücü, sosyal hayata uyum gibi konularda bireyler gerek kendilerine gerekse topluma faydalı olabilmek adına çeşitli kurslara etkinliklere faaliyetlere katılmaktadırlar. Bu konuda en önemli destek veren kurumlardan biri olan Halk Eğitimi Merkezleri ise yaygın eğitim noktasında yetişkinlerin en önemli destekçisi olarak hizmet sunmaktadır. Özellikle dezavantajlı gruplar arasında yer alan kadınların katılım sergilediği eğitimler, bireysel ve sosyal anlamda faydalanılan etkinlikler olduğu gibi toplumsal refah ve kalkınma için de önem arz etmektedir. Bu doğrultuda araştırmada Amasya Merkez ve ilçelerde hayat boyu öğrenme kapsamında Halk Eğitimi Merkezleri tarafından kadınlara yönelik olarak organize edilen yaygın eğitim faaliyetleri ortaya konmaya çalışılmıştır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı araştırmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma belgelerinden elde edilen istatistiki veriler araştırmanın alt amaçlarına açıklık getirecek biçimde betimsel istatistiğin yüzde ve frekans tekniği kullanılarak yorumlanmıştır. Araştırmada açılan kursların niteliği (genel, mesleki vb.), kursiyerlerin öğrenim durumu, yaş gibi değişenler göz önünde bulundurularak ele alınmıştır. Araştırma sonucunda, yaygın eğitim kapsamında Halk eğitim Merkezinin daha çok genel kurslar kapsamında genç kursiyerlere hizmet verdiği, mesleki kurslara ise yaş bakımından daha ilerde olan kursiyerlerin katılım gösterdiği görülmüştür.

Kaynakça

  • Bektaş Bedir, S. (2019). Halk Eğitim Merkezi Kursiyerlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 673-704.
  • Comings, J.P. (2007). “Persistence: Helping Adult Education Students Reach Their Goals” (PDF) Persistence: Helping Adult Education Students Reach Their Goals (researchgate.net) (erişim tarihi 14.11.2021)
  • Dinçer, E. (2017). Hayat Boyu Öğrenmede Güncel Konular, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 198-205. HBÖGM İzleme Raporu. (2019). İzlme Raporuna 14.11.2021 tarihinde erişilmiştir. 2019 Yılı İzleme Değerlendirme Raporu (meb.gov.tr)
  • Karabacak Aşır, S. (2011). Mamak Halk Eğitimi Merkezinde Açılan Kurslara Katılan Kadınların Eğitime Katılma ve Terk Nedenleri, T.C. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yaşamboyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Ana Bilim Dalı, 1-20.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kaya, H.E. (2015). Türkiye’de Halk Eğitimi Merkezleri, International Journal of Science Culture and Sport (IntJSCS), 3, 268-277.
  • Kaya, H.E. & Altan, B. (2020). Halk Eğitimi Merkezi Kurslarına Katılan Kadın Yetişkinlerde Öğrenme Süreçlerinin Ev İçi Ücretsiz Emek Üzerinden Değerlendirilmesi, Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi (IJHE), 13(6), 85-117
  • MEB. (2021). Kurs Programlarına 26 Ekim 2021 tarihinde erişilmiştir. http://www.e-yaygın.meb.gov.tr/
  • MEB (2009). (2019 Yılı İzleme Değerlendirme Raporu (meb.gov.tr)
  • Özaydınlık, K. (2014). Toplumsal Cinsiyet Temelinde Türkiye’de Kadın ve Eğitim, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 14(33), 95-102.
  • Sak, R. Şahin Sak, İ.T. Öneren Şendil, T. & Nas, E. (2021). Bir Araştırma Yöntemi Olarak Doküman Analizi, Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 1(4), 227-250.
  • Temurlenk M.S. & Abar H. (2019). Türkiye’deki İllerin Sosyoekonomik Gelişmişlik Seviyeleri: 2008 – 2016 Dönemi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4(33),1115-1135.
  • Ulusoy Öztan, Y. & Akpınar, Ş. (2018). Hayat Boyu Öğrenme Programlarına Katılan Yetişkinlerin Kurslara İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi, Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi, 6(4), 211-231.
  • Ünal, F., Kalçık, C. & Satuk, M. (2016). Halk Eğitimi Kurslarının, Kadın Katılımcıların Yaşam Boyu Öğrenme Becerilerine Katkısının Değerlendirilmesi, International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume, 11(9), 905-930.
  • Yayla, D. (2009). Türk Yetişkin Eğitimi Sisteminin Değerlendirilmesi, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Kaynak Kitaplar Dizisi, 1-29.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kadın Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nurdane Ebru Yapar 0000-0002-6930-7268

Şener Şentürk 0000-0002-0672-7820

Erken Görünüm Tarihi 17 Haziran 2022
Yayımlanma Tarihi 21 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 11 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yapar, N. E., & Şentürk, Ş. (2022). Halk Eğitim Merkezlerinin Kadınlara Yönelik Kurs Faaliyetleri: Amasya İli Örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Kadın Ve Aile Araştırmaları Dergisi, 2(1), 29-50.

ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
Kadın ve Aile Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınıdır.
SAMSUN