Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SATIŞ GÖREVLİLERİ AÇISINDAN SOSYAL SERMAYE

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 1, 18 - 28, 01.01.2019

Öz

İçinde bulunduğumuz çağda iletişim, ticaret hayatında merkezi öneme sahip bir
unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. İş ortamında süregelen formel ve informel
iletişimin kendine özgü dinamiklerinin ortaya konulması ise özellikle iktisat,
işletme ve sosyoloji disiplinleri açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmada;
işletme iletişiminin merkezinde bulunan satış görevlileri, biriktirdikleri sosyal
sermaye açısından mercek altına alınmakta, iş ortamında edinilen sosyal
sermayenin çalışana sağladığı avantajlar ve yol açtığı dezavantajlar
disiplinlerarası bir bakış açısıyla ve saha araştırması yoluyla ortaya
konulmaktadır. Sosyal sermayenin maddi ve manevi yararları sebebiyle çalışanlar
tarafından önemsendiği ve pozitif bir değer olduğu düşünülen sosyal sermaye
olgusunun zamanla olumsuz bir değere dönüşebildiği bulgulanmıştır. Çalışma;
ayrıca, sosyal sermaye kavramının iş ortamında ve sosyal hayatta nasıl daha etkin
hale getirebileceği konusunu tartışmaya açmaktadır. 

Kaynakça

  • Bourdieu, Pierre, “The Forms of Capital”, in: Nicole Woolsey Biggart, (Ed), Readings in Economic Sociology. Oxford: Blackwell Publishing, 2002, ss. 280- 291.
  • Coleman, James S. “Social Capital in the Creation of Human Capital”, Educational Researcher. 16:6, August-September 1987, 32-38.
  • Coleman, James S., Foundations of Social Theory. USA: Harvard University Press, 2000.
  • Fukuyama, Francis. “Social Capital, Civic Society and Development”, Third Woreld Quarterly. 22:1, 2001, 7-20.
  • Fukuyama, Francis, Büyük Çözülme: İnsan Doğası ve Toplumun Yeniden Oluşturulması. İstanbul: Profil Yayıncılık, 2009.
  • Halpern, David, Social Capital. Cambridge: Polity Press, 2005. Harper, Rosalyn, Social Capital: A Review of Literature. London: Office for National Statistics, 2001.
  • Kemaloğlu, Kadir. (2016). İzmir’e 12 yeni AVM geliyor, http://www.yeniasir.com.tr/ekonomi/2016/03/24/izmire-12-yeni-avm-geliyor, [İndirme Tarihi: 4.3.2017]
  • Putnam, Robert D., Making Democracy Work: Civic Traditions in Modern Italy. Princeton: Princeton University Press, 1993.
  • Putnam, Robert D., Bowling Alone: The Collapse and Revival of American Community. New York: Simon and Schuster, 2000.
  • Sennett, Richard, Karakter Aşınması: Yeni Kapitalizmde İşin Kişilik Üzerindeki Etkileri. İstanbul: Ayrıntı, 2016.
  • Smith, Adam, The Wealth of Nations. Princeton: Princeton University Press, 1902.

SOCIAL CAPITAL FROM THE PERSPECTIVE of SALES EMPLOYEES

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 1, 18 - 28, 01.01.2019

Öz

Communication in our age is deemed to have a central role for business trade.
And intrinsic dynamics of formal and informal communication at the workplace
have been specifically critical for economics, business management and
sociology. In this study, sales employees who happen to be in the core of business
communication are put under the lens in terms of social capital they accumulate.
Pros and cons of social capital are presented with an interdisciplinary
perspective and through a field research study. It has been found that tangible
and intangible benefits provided by social capital appear to be appreciated by
sales employees to a great extent, yet the social capital that has been thought of a
sole positive value could become negative with time. The study, furthermore,
opens a discussion about how social capital can be effectively practiced by
employees both at their workplace and in their social lives. 

Kaynakça

  • Bourdieu, Pierre, “The Forms of Capital”, in: Nicole Woolsey Biggart, (Ed), Readings in Economic Sociology. Oxford: Blackwell Publishing, 2002, ss. 280- 291.
  • Coleman, James S. “Social Capital in the Creation of Human Capital”, Educational Researcher. 16:6, August-September 1987, 32-38.
  • Coleman, James S., Foundations of Social Theory. USA: Harvard University Press, 2000.
  • Fukuyama, Francis. “Social Capital, Civic Society and Development”, Third Woreld Quarterly. 22:1, 2001, 7-20.
  • Fukuyama, Francis, Büyük Çözülme: İnsan Doğası ve Toplumun Yeniden Oluşturulması. İstanbul: Profil Yayıncılık, 2009.
  • Halpern, David, Social Capital. Cambridge: Polity Press, 2005. Harper, Rosalyn, Social Capital: A Review of Literature. London: Office for National Statistics, 2001.
  • Kemaloğlu, Kadir. (2016). İzmir’e 12 yeni AVM geliyor, http://www.yeniasir.com.tr/ekonomi/2016/03/24/izmire-12-yeni-avm-geliyor, [İndirme Tarihi: 4.3.2017]
  • Putnam, Robert D., Making Democracy Work: Civic Traditions in Modern Italy. Princeton: Princeton University Press, 1993.
  • Putnam, Robert D., Bowling Alone: The Collapse and Revival of American Community. New York: Simon and Schuster, 2000.
  • Sennett, Richard, Karakter Aşınması: Yeni Kapitalizmde İşin Kişilik Üzerindeki Etkileri. İstanbul: Ayrıntı, 2016.
  • Smith, Adam, The Wealth of Nations. Princeton: Princeton University Press, 1902.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emre Başcı

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Başcı, E. (2019). SATIŞ GÖREVLİLERİ AÇISINDAN SOSYAL SERMAYE. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 11(1), 18-28.
AMA Başcı E. SATIŞ GÖREVLİLERİ AÇISINDAN SOSYAL SERMAYE. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Ocak 2019;11(1):18-28.
Chicago Başcı, Emre. “SATIŞ GÖREVLİLERİ AÇISINDAN SOSYAL SERMAYE”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 11, sy. 1 (Ocak 2019): 18-28.
EndNote Başcı E (01 Ocak 2019) SATIŞ GÖREVLİLERİ AÇISINDAN SOSYAL SERMAYE. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 11 1 18–28.
IEEE E. Başcı, “SATIŞ GÖREVLİLERİ AÇISINDAN SOSYAL SERMAYE”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 11, sy. 1, ss. 18–28, 2019.
ISNAD Başcı, Emre. “SATIŞ GÖREVLİLERİ AÇISINDAN SOSYAL SERMAYE”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 11/1 (Ocak 2019), 18-28.
JAMA Başcı E. SATIŞ GÖREVLİLERİ AÇISINDAN SOSYAL SERMAYE. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2019;11:18–28.
MLA Başcı, Emre. “SATIŞ GÖREVLİLERİ AÇISINDAN SOSYAL SERMAYE”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 11, sy. 1, 2019, ss. 18-28.
Vancouver Başcı E. SATIŞ GÖREVLİLERİ AÇISINDAN SOSYAL SERMAYE. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2019;11(1):18-2.