Bu araştırmada, geleneksel eğitim ile uzaktan eğitim sürecine ilişkin aday öğretmenlerin algılarının farklı değişkenler açısından karşılaştırılması hedeflenmiştir. Betimsel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen araştırmanın örneklemi, 2021-2022 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Atatürk Öğretmen Akademisi’nde öğrenim gören ve araştırmaya dahil olmayı kabul eden 136 aday öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, Demografik Bilgi Formu ve ‘Uzaktan Eğitim Algı Ölçeği’ ile toplanmıştır. Verilerin analizde, betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Genel olarak aday öğretmenlerin geleneksel eğitim ile uzaktan eğitimin sürecinin karşılaştırılmasına yönelik algılarının orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda ise aday öğretmenler, geleneksel eğitim ile uzaktan eğitimin beraber yürütüldüğü hibrit eğitim modelini verimli bulmuştur.
kuzey kıbrıs geleneksel eğitim uzaktan eğitim aday öğretmen algısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches