Bu çalışmanın amacı Sokratik yöntem, alegorik anlatım ve saçmaya indirgeme yöntemlerini açıklamak ve bu yöntemlerin sosyal bilimlerde uygulanmasının olanaklılığını tartışmaktır. Felsefe tarihinde Sokrates çoğunlukla öğrencilerine sorular sorarak kendine özgü bir metot ile eleştirel düşünmenin olanağını vermiştir. Bu yöntem herhangi bir görüşte temellenmeyen bir diyaloğun kurulabileceğini da göstermektedir. Sokratik yöntemin temelinde kuşkunun ve eleştirel düşünmenin yatması soru soran ve soru sorulan arasında –öğretmen ve öğrenci- karşılıklı bir deneyimin yaşanmasının olanağını vermektedir. Alegorik anlatım, konuyu dolaylı olarak anlatmakla birlikte farklı kavramların diyalog üzerinden tartışılmasını sağlamaktadır. Saçmaya indirgeme yöntemi soru-cevap ile akıl yürütmelerin nasıl deneyimlendiğini göstermektedir. Sokratik yöntem ile paralel olarak düşünüldüğünde saçmaya indirgemenin temelinde de karşılıklı konuşma yatmaktadır. Bu üç yöntem karşılıklı konuşma, eleştirel düşünme kavramları üzerinde temellenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Philosophy |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021Volume: 4 |