Bilgiye ulaşmanın son derece kolaylaştığı dijital dünyada, yükseköğretim programlarında eleştirel düşünme, yazılı ve sözel iletişim becerileri kazandırmanın gerekliliği daha da net bir şekilde belirmiştir. Geleneksel eğitim anlayışının günümüz gençliğinin niteliklerine ve iş dünyasının gerekliklerine hitap edemediği ve yükseköğretimde yeni tekniklerin geliştirilmesinin gerekliliği ortaya çıkmıştır. Ters yüz sınıf modeli, tam da ortaya çıkan bu boşluğa hitap eder şekilde, derslerin teorik yönünün çevrimiçi olarak aktarılması, bunu takip eden yüz yüze eğitimde ise dersin öğrenme çıktılarının edinilmesi için ders içi etkinliklere odaklanılmasına imkân veren bir yöntemdir. Bu yöntemde öğrenciler, ders içeriğinin analizi ve uygulaması aşamasında öğretim elemanı ile aktif iletişim halindedir. Ters yüz sınıf modelinde çevrimiçi eğitim bir ön-öğretim olarak tasarlanmaktadır. Ancak Covid-19 salgını ile uzaktan/çevrimiçi eğitime geçilmesi süreci, bir yandan ters yüz sınıf modelinin uygulanması için imkânlar sunarken, diğer yandan yüz yüze eğitimin tamamen ortadan kalkması ile bazı yönlerden sekteye uğramıştır. Bu makalede Ters Yüz Sınıf Modeli’nin gelişimi ve esasları tartışılarak Sosyoloji ve Uluslararası İlişkiler alanlarındaki örnek uygulamalar aktarılacaktır. Ayrıca yüz yüze eğitimde kullanılan bazı tekniklerin pratik olarak çevrimiçine nasıl aktarılacağı konusunda tavsiyeler geliştirilecektir.
In the digital world where access to information is extremely easy, the need to equip students with critical thinking, written and verbal communication skills in higher education programs has become very clear. Traditional teaching and learning methodologies can neither address the characteristics of the youth today, nor the requirements of the labor market which surfaced the necessity of diversifying teaching methodologies in higher education. In face-to-face education, the flipped classroom method allows the theoretical aspect of the lessons to be delivered online through short videos and to make more effective use of the face-to-face class time by conducting in-class activities. This technique allows interactions between students and the instructor in the most critical phase of the learning process, that is the analysis and application of the subject matter. In the flipped classroom model, online education is designed as pre-teaching. However, shifting to entirely online education in the aftermath of the Covid-19 epidemic has provided both opportunities to expand the flipped learning whilst also created constrains for the learning process due to the complete elimination of the face-to-face teaching. This article discusses the development and the underlying principles of the flipped learning methodology and its applications in the fields of sociology and international relations disciplines. Recommendations will also be provided on transferring some of the techniques used in face-to-face education to online platforms.
flipped classroom model sociology international relations higher education COVİD-19 pandemic
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021Volume: 4 |