Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Measurement and Evaluation in Distance Education: Rethinking Social Sciences Education During the Pandemic

Yıl 2021, Cilt: 4 , 18 - 26, 29.01.2021

Öz

This study is a review in which the qualitative and quantitative data obtained from studies investigating the views of students and academicians during “emergency distance education” are discussed in a wider context such as the future of social science education. The focus is on experiences of academician and student in terms of their approaches to measurement and evaluation during the emergency distance education. It is problematized that the traditional logic of educational system reproduces itself in education mediated by technology. In this context, the strengths and weaknesses of education carried out with technological facilities, its effectiveness and efficiency in terms of social sciences education and ultimately the future of social sciences education are discussed.

Kaynakça

  • Alıcı, D. (2011). Öğrenci performansının değerlendirilmesinde kullanılan diğer ölçme araç ve yöntemleri. S. Tekindal (Dü.) içinde, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (s. 127-168). Ankara: Pegem Akademi.
  • Atasoy, R., Özden, C., & Kaya, D. N. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde yapılan e-ders uygulamalarının etkililiğinin öğrencilerin perspektifinden değerlendirimesi. Turkish Studies, 15(6), 95-122. doi:https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44491
  • Baran, H. (2020). Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, AUAd, 6(1), 28-40.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye'de uzaktan eğitimin dünü, bugünü, yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, AUAd, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: yeni normal ve yeni eğitim paradigması. AUAd, 6(3), 112142.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to coronavirus pandemic. Asian Journal of Distant Education, 15(1), 1-5.
  • Cabı, E. (2016). Uzaktan eğitimde e-değerlendirme üzerine öğrenci algıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(1), 94-101.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd, 6(2), 12-53.
  • Çakan, M. (2011). Eğitim sistemimizde yaygın olarak kullanılan test türleri. S. Tekindal (Dü.) içinde, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (s. 91-126). Ankara: Pegem Akademi.
  • Durak, G., Çankaya, S., & İzmirli, S. (t.y.). Covid-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. NEF-EFMED, 14(1), 787-809.
  • Erkuş, A. (2006). Sınıf öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme: Kavramlar ve uygulamalar. Ankara: Ekinoks Yayınları
  • Genç, S.Z. & Eryaman, M.Y. (2008). Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması. Sosyal Bilimler Dergisi, 89-102.
  • Hotaman, D. (2020). Online eğitimin başarısı açısından biçimlendirici değerlendirmenin önemi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(73), 729-739.
  • Keskin, M., & Özer-Kaya, D. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye'deki durumu. Marmara İletişim Dergisi(21), 73-94. doi:10.17829/midr.20142110299
  • Moore, M. G. (2016). doi:https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00221546.1973.11776906
  • Sarı, H. İ. (2020). Evde kal döneminde uzaktan eğitim: ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız? Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(1), 121-128.
  • Sarı, T., & Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975. doi:https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44335
  • Sarıtaş, E., & Barutçu, S. (2020). Öğretimde dijital dönüşüm ve öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluluğu: pandemi döneminde Pamukkale Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma. IUYD, 11(1), 5-22.
  • Topçu, Z., & Türk, M. S. (2020). Dijital çağda yükseköğretimin geleceği. Uluslararası Medeniyet Çalışmaları Dergisi, 5(2), 211-229.
  • Turgut, M. F., & Baykul, Y. (2015). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • UNESCO. (2020a). School closures caused by coronavirus (covid-19). UNESCO. 9 9, 2020 tarihinde https://en.unesco.org/covid19/educationresponse adresinden alındı
  • UNESCO. (2020b). Startling digital divides in distance learning emerge. UNESCO. 9 9, 2020 tarihinde https://en.unesco.org/news/startling-digital-divides-distance-learning-emerge adresinden alındı
  • Yaşar, M. (2011). Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar. S. Tekindal (Dü.) içinde, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (s. 10-43). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yılmaz-Altuntaş, E., Başaran, M., Özeke, B., & Yılmaz, H. (2020). Covid – 19 pandemisi sürecinde üniversite öğrencilerinin yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejilerine ve öğrenme deneyimlerine ilişkin algı düzeyleri. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 3(2), 8-23.
  • Zan, N., & Zan, B. U. (2020). Koronavirüs ile acil durumda eğitim: Türkiye’nin farklı bölgelerinden uzaktan eğitim sistemine dahil olan edebiyat fakültesi öğrencilerine genel bakış. Turkish Studies, 15(4), 1367-1394.

Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme: Pandemi Sürecinde Sosyal Bilimler Eğitimini Yeniden Düşünmek

Yıl 2021, Cilt: 4 , 18 - 26, 29.01.2021

Öz

Bu çalışma acil uzaktan eğitimin uygulamaya konduğu süre boyunca öğrenci ve akademisyen görüşlerini araştıran çalışmalardan elde edilen nitel ve nicel verinin sosyal bilimler eğitiminin geleceği gibi daha geniş bir bağlamda bir araya getirildiği bir derleme çalışmasıdır. Acil uzaktan eğitim sürecinde ölçme ve değerlendirmeye yaklaşımları açısından akademisyen ve öğrenci deneyimlerine odaklanılmıştır. Türkiye’de acil uzaktan eğitim uygulamalarının geleneksel eğitim mantığıyla yürütüldüğü tartışılmış, bugün süreç içerisinde yaşanan problem ve aksaklıkların da kaynağı olarak görülen; geleneksel sistem mantığının kendini aynı şekilde teknolojiyle aracılanan eğitim içerisinde üretmesi sorunsallaştırılmıştır. Bu kapsamda teknolojik olanaklarla yürütülen eğitimin güçlü ve zayıf yönleri, sosyal bilimler eğitimi açısından etkililik ve verimliliği ile nihayetinde sosyal bilimler eğitiminin geleceği tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Alıcı, D. (2011). Öğrenci performansının değerlendirilmesinde kullanılan diğer ölçme araç ve yöntemleri. S. Tekindal (Dü.) içinde, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (s. 127-168). Ankara: Pegem Akademi.
  • Atasoy, R., Özden, C., & Kaya, D. N. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde yapılan e-ders uygulamalarının etkililiğinin öğrencilerin perspektifinden değerlendirimesi. Turkish Studies, 15(6), 95-122. doi:https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44491
  • Baran, H. (2020). Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, AUAd, 6(1), 28-40.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye'de uzaktan eğitimin dünü, bugünü, yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, AUAd, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: yeni normal ve yeni eğitim paradigması. AUAd, 6(3), 112142.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to coronavirus pandemic. Asian Journal of Distant Education, 15(1), 1-5.
  • Cabı, E. (2016). Uzaktan eğitimde e-değerlendirme üzerine öğrenci algıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(1), 94-101.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd, 6(2), 12-53.
  • Çakan, M. (2011). Eğitim sistemimizde yaygın olarak kullanılan test türleri. S. Tekindal (Dü.) içinde, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (s. 91-126). Ankara: Pegem Akademi.
  • Durak, G., Çankaya, S., & İzmirli, S. (t.y.). Covid-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. NEF-EFMED, 14(1), 787-809.
  • Erkuş, A. (2006). Sınıf öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme: Kavramlar ve uygulamalar. Ankara: Ekinoks Yayınları
  • Genç, S.Z. & Eryaman, M.Y. (2008). Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması. Sosyal Bilimler Dergisi, 89-102.
  • Hotaman, D. (2020). Online eğitimin başarısı açısından biçimlendirici değerlendirmenin önemi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(73), 729-739.
  • Keskin, M., & Özer-Kaya, D. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye'deki durumu. Marmara İletişim Dergisi(21), 73-94. doi:10.17829/midr.20142110299
  • Moore, M. G. (2016). doi:https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00221546.1973.11776906
  • Sarı, H. İ. (2020). Evde kal döneminde uzaktan eğitim: ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız? Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(1), 121-128.
  • Sarı, T., & Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975. doi:https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44335
  • Sarıtaş, E., & Barutçu, S. (2020). Öğretimde dijital dönüşüm ve öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluluğu: pandemi döneminde Pamukkale Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma. IUYD, 11(1), 5-22.
  • Topçu, Z., & Türk, M. S. (2020). Dijital çağda yükseköğretimin geleceği. Uluslararası Medeniyet Çalışmaları Dergisi, 5(2), 211-229.
  • Turgut, M. F., & Baykul, Y. (2015). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • UNESCO. (2020a). School closures caused by coronavirus (covid-19). UNESCO. 9 9, 2020 tarihinde https://en.unesco.org/covid19/educationresponse adresinden alındı
  • UNESCO. (2020b). Startling digital divides in distance learning emerge. UNESCO. 9 9, 2020 tarihinde https://en.unesco.org/news/startling-digital-divides-distance-learning-emerge adresinden alındı
  • Yaşar, M. (2011). Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar. S. Tekindal (Dü.) içinde, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (s. 10-43). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yılmaz-Altuntaş, E., Başaran, M., Özeke, B., & Yılmaz, H. (2020). Covid – 19 pandemisi sürecinde üniversite öğrencilerinin yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejilerine ve öğrenme deneyimlerine ilişkin algı düzeyleri. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 3(2), 8-23.
  • Zan, N., & Zan, B. U. (2020). Koronavirüs ile acil durumda eğitim: Türkiye’nin farklı bölgelerinden uzaktan eğitim sistemine dahil olan edebiyat fakültesi öğrencilerine genel bakış. Turkish Studies, 15(4), 1367-1394.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gizem Şükran Özalkan 0000-0003-1598-0227

Yayımlanma Tarihi 29 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021Cilt: 4

Kaynak Göster

APA Özalkan, G. Ş. (2021). Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme: Pandemi Sürecinde Sosyal Bilimler Eğitimini Yeniden Düşünmek. International Journal of Economics Administrative and Social Sciences, 4, 18-26.